dimecres, 2 de març del 2011

Primera lliçó... aprendrem a aprendre!

Què es un blog?
En informàtica un blog o bitàcola és un diari interactiu personal (dip) a Internet. Un blog és dissenyat perquè, com un diari, cada article tingui data de publicació, de manera que la persona que escriu i les que llegeixen puguin seguir tot el que s'ha publicat i editat (és a dir, una publicació en línia). Però... el bloc és com un diari? Uff... Bé, una diferència notable és que en ell en cada missatge o article, els lectors poden escriure comentaris (si l'autor ho permet) i aquest, al seu torn, donar-los resposta.

Però.. a més d'açò, i si he de ser sincera... per a mi un bloc era molt més. Era un món nou, que em feia por, i que no volia descobrir... De fet, crec que encara no hi estic segura! Un món tan gran... que no es pot tocar... i què hi faria jo aquí dins? Em perdre!! Bé, doncs açò és el que he après durant aquesta primera pràctica, la meva primera lliçó!

La creació del meu blog:
Aquesta primera tasca ha sigut senzilla. A Internet de fàcilment es troben els passos a seguir. Un cop a dintre, potser sí que és difícil, però crec que al principi, ja que la informació ens satura, i jo no sé molt bé què és cada cosa, i què he de fer. Però anirem experimentat (la qual cosa també serà dificultós, perquè una investigació precisarà de temps, i ganes!)

Crec que fins aquí, més o menys tot ha anat bé, però.. he de tenir clar que he de canviar el “chip”, de relaxar-me i tenir paciència amb aquesta eina nova, tan desconeguda i imprescindible... ja que ens obre milions de finestres i possibilitats. La lliçó d'avui: Dèlia, tingues paciència, treballa-ho pas a pas, sense por, i a poc a poc aniràs experimentat amb aquest recurs, aniràs trobant per tu mateixa la solució als teus problemes... així que anim! Que encara et queda molt per descobrir del món virtual!

Els blogs com a eina del professorat
Després de la recerca d'informació i de coneixement en alguns blogs d'educació (edublogs, que són en els que ens hem de centrar amb aquesta matèria) m'he adona't del gran ventall de finestres que se'ns obren cap al saber més sobre la pràctica educativa, sobre els recursos o materials que podem utilitzar, etc. Ens introduïm de ple en l'ús de la tecnologia, entenent-la com un recurs per a millorar l'ensenyament

Pel que he vist, el blog ens permeten compartir, seguint una actitud de col·laboració i d'oferiment a altres docents tot el que nosaltres em proposat. A l'hora, suposo que una persona que utilitza el blog no només comparteix el seu material, sinó que també investiga sobre la tasca dels altres, i com aquests, malgrat la distància, ens poden ajudara a fer una pràctica millor.

Per una altra banda, crec que l'ús d'aquests exigeixen en gran mesura un esperit crític, ja que hem de saber què pot ser beneficiós per a la nostra aula i què no, ja que hem de tenir en compte que ens trobem davant de moltes possibilitats, d'idees, de vies alternatives,... En definitiva, de diferents i variades opcions que hem de comparar i analitzar. Per aquesta raó crec que els blogs ens ajuden a reflexionar sobre allò que fem a l'aula, i com podem dur a terme les nostres idees i objectius. Aprenem a veure diversitat de camins i rutes, de maneres de veure l'aula,.. Així com una ajuda d'altres persones per a aconsellar-nos i guiar-nos en al nostra tasca. És una manera de difondre les teves idees, les propostes, les activitats, la reflexió... així com d'estar obert a altres persones, i a les seves crítiques o lloances, que sempre haurien d'anar dirigides per a motivar, i seguir compartint la nostra experiència i saber.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada